Hürriyet

22 Kasım 2013 Cuma

Fransa Gençlik Orkestrası ile Strasburg Konseri

 Yazıma başlamadan önce eklediğim resmi açıklamak istiyorum. Resim 6 Nisan 2001 tarihinde Strasburg'da Ulusal Fransa Gençlik Orkestrası Konserinden sonra çekilmiştir. Resimde Burcu Göker'i tanınmış keman sanatçısı İsabelle Faust ile görüyoruz. Bu konserde Orkestra İsabelle Faust'a eşlik etmişti.
  Burcu'nun Fransa Gençlik Orkestrası sınavını kazanarak önünde bir hazine sandığı açıldığını daha önceki yazımda yazmıştım. Ayrıca bir önceki yazımda Burcu'nun nasıl sınav sonuçları belli olur olmaz Strasbulg'da staja ve konser turnesine çağrıldığını da anlatmıştım. 1 Nisan Günü Burcu'yu Strasburg trenine orkestradaki diğer arkadaşları ile birlikte bindirirken içim çok rahattı.Bu orkestra stajlarının ve turnelerinin Fransa'daki üstün müzik öğrencilerine  bir deneyim sağlamaktan başka sosyal gelişim sağlamak gibi bir amacı olduğunu da zaman içinde anlayacaktım. Fransa Kültür Bakanlığı ve Fransa'nın belli başlı büyük kuruluşlarının özellikle Radio France'nın desteklediği ve sponsor olduğu bu orchestra, staj ve turneleri sırasında Fransa, Almanya, İtalya gibi ülkelerde çok güzel yerlerde gezecek, çok büyük salonlarda konser verecek ve çok iyi otellerde konaklayacak şekilde planlanmıştı. Ayrıca Orkestra tanınmış ve çok deneyimli şefler tarafından yönetilecek, çok tanınmış solistlere eşlik edecekti. Staj sırasında da gene çok iyi profesörler gençleri yetiştirecektı. Bütün bunlarda amaç ilersinin iyi müzisyeni olmaya aday bu gençleri sadece müzik bakımından yetiştirmek değil, bunun yanısıra sosyal ve kültürel bakımdan da yetişmelerini sağlamaktı. Bir sanatçı istediği kadar iyi çalsın , kabiliyetli olsun bir davette nasıl davranacağını , bir resepsiyonda nasıl konuşacağını  bilmiyorsa, kendini ifade edecek şekilde giyinemiyorsa, konuşamıyorsa başarılı olamazdı. Bunu çok iyi takdir eden Fransa Kültür Bakanlığı bu çok kabiliyetli gençleri tam birer sanatçı olarak yetiştirmek için bu düzeni kurmuştu. Gençler her konuda işin en iyi uzmanlarına  teslim ediliyordu. Bu ayrıca gençlerde büyük bir özgüven yaratıyordu. Devamlı onore edilerek sanatlarını daha iyi yapmaları sağlanıyordu.
  Bir önceki yazımda bahsettiğim  16 Mart Avrupa Ekonomik Forumu Gala konserinde  de Fransa'nın en iyi orkestra şeflerinden olan Fayçal Karoui tarafından yönetilmişti Paris Gençlik Senfoni Orkestrası.
   Strasburg turnesine çıkarken Burcu'nun yanında cep telefonun olması içimi rahatlatmıştı. Artık gittiği yerlerde onunla rahatlıkla iletişim kurabilirdim.
  Burcu'dan gelen haberler çok güzeldi. Strasburg'da çok şık bir otele yerleştirilen orkestra üyesi gençler 6 nisan tarihinde gerçekleştirilecek ilk konsere kadar günlerini provalar, şehir gezileri, davetlerle geçiriyorlardı. Her bölgeden  gelen 100 tane müzik öğrencisi genç bu stajlar sayesinde yakınlaşıyor,arkadaş oluyor ve çok güzel dostluklar oluşuyordu.
  Orkestrayı çok ünlü bir İspanyol şef Jesus Lopez Cobos çalıştırıyordu. Burcu prova arasında açtığı bir telefonda heyecanla ilk konserde ünlü keman sanatçısı İsabelle Faust'a eşlik edeceklerini söyledi. Ne müthiş bir olaydı. Öğrenciler çok ünlü bir şef tarafından çalıştırılıyor ve çok ünlü bir kemancıya eşlik ediyordu. Bir sonraki süpriz ise konserin mekanı oldu. Konser Starasburg'da Palais des Fetes'de gerçekleşecektı. Yani Strasburg Belediyesi Bayram sarayında. Harika bir mekan, harika bir konser. Hazine sandığı demekle haksızmıydım.
   Harika geçen Strasburg konserinin ertesi günü  Paris'e döndüler ama Burcu eve gelmedi. Gene orkestra elemanları ile Paris'te onlara tahsis edilmiş otelde kalıyorlardı. Zira 8 Nisan da Paris konserleri olacaktı ve ondan sonra evlerine döneceklerdi. Bütün öğrenciler beraber yolculuk ediyordu. Başlarında rehberleri oluyordu. Öğrenciler tren veya uçakla gidiyorlarsa bir konsere enstürmanlar, ses düzenleri ayrı olarak tırla geliyordu arkadan, tabii büyük boy enstrumanlar. Kemanlar yanlarında oluyordu. Ne büyük bir organizasyon anlatamam.
  8 Nisan sabahı Burcu cep telefonundan beni aradı ve  benden bir başka tuvaletini istedi. Bu sefer Paris'teki konser Theatre des Champs -Elysees'de idi. Bu görkemli salonda konser vermek büyük bir gururdu. Ben konserden 2 saat önce tiyatronun kulisine tuvaleti getirecektim.Bu arada Burcu bana davetiyemi de verecekti.
  Ben de heyecanlanmıştım.
  İstenen saatte Tiyatroya gittim. Benim için çok anıları olan bu görkemli olayı burada bırakmak istiyorum. Bir sonraki yazımda buluşmak üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder