Hürriyet

13 Ağustos 2014 Çarşamba

Bir Noel hatırası

O gece trenden inip eve gidene kadar Portage'de evlere bakmaktan şaşkına döndüm. Daha önce bir kaç kez gitmiştim Portage'ye. Eric'in ailesinin oturduğu bu şirin Amerkan kasabası bana bir tatil yöresini anımsatmıştı yaz aylarındaki gidişlerimizde. Oysa şimdi karlar altında , harika süslenmiş evleri ile adeta bir masal  beldesini anımsatıyordu.
  Eric'in ailesinin oturduğu eve girince şaşkınlığım daha da arttı. Bütün ev irili ufalı süslü çam ağaçları ile donatılmıştı. Evde hiç normal ışık yanmıyordu.Bütün ev noel süsleri ile ışıklandırılmıştı.Evdeki bütün sehpaların, masaların üzerinde çeşit çeşit yemişliklerde çikolatalar, çikolatalı kekler vardı. Bu keklerin , çikolataların hiç tükenmediğini ve devamlı her geçen bir avuç aldığı halde hep dolu olduğunu gördüm daha sonraki günlerde. Sanki tılsımlı gibi çikolata tasları boşalmıyordu. Daha sonra günlerde  bir sabah erken oturmuş bilgisayarda bir şey yazıyordum. Birden dikkatimi çekti. Pamela elinde büyülk bir torba bütün çikolata taslarını dolduruyordu sırası ile. İşin tılsımı bu imiş.
  Bana gene yandaki Komşularının büyük evi ayrılmıştı. Bu koca malikane gibi evde tek başıma kalırsam korkabileceğim düşünüldüğünden Burcu da benimle kalacaktı. Daha önceki yazılarımda bu büyük ve harika evden bahsetmiştim.
  Eşyalarımızı kalacağımız eve bırakıp Pamelalara geçtiğimizde harika bir masanın bizi beklediğini gördüm. Nefis bir noel tatli bizi bekliyrdu anlaşılan.
  Günler birbiri adına hızla geçti. Önce Noel, sonra yılbaşı kutlamaları.Noel kutlamaları Amerikan ailelerinde yılbaşı kutlamalarından daha görkemli geçiyor. Bunu bu gezimizde bir kez daha anladım. Noel gecesi bütün aile toplandı Eric'lerin evine. Büyük babalar ,teyzeler, anneanneler,halalar, bütün gençler. neşeli harika bir noıel yemeği oldu. Ertesi sabah erkenden  Burcu beni uyandırdı. Kahvaltıdan önce hediyelerimizi açacağız sonra kahvaltı edilecek dedi. Ben kalktım giyindim. yandaki eve geçmek üzere aşağı kata inip sokak kapısını açacaktım ki Burcu'nun bağırması ile durdum.Anne dur kapıyı açma. dışarda karla kaplı kapı diyordu Burcu.Meğer gece o kadar çok kar yağmış ki kapıyı ötmüş. Yukarı kata çıktık, pencereden baktığımızda Eric ve kardeşinin ellerinde kazmalarla kapının önündeki karları kürediklerini gördük. Epey bir çalışmadan sonra sokak kapımız açıldı ve yan eve geçebildik.
  Noel ağacının etrafında toplanmış aile bireylerini gördüm salona girince. Büyük küçük herkes devasa ağacın etrafındaydı. Ağacın altında da yüzlerce hediye vardı neredeyse. Biz de ilk geldiğimiz günlerde aldığımız hediyeleri koymuştuk ağaç altına.Pamela ve çocuklar ağaç altına oturdular ve sırası le paketleri ellerine alıp üstündeki isimlere göre sahiplerine vermeye başladılar. Çok uzun süren , eğlenceli bir dağıtımdan sonra herkes ellerinde bir sürü paket  kahvaltı masasına giderken çok mutluydu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder