Hürriyet

6 Nisan 2015 Pazartesi

Ben onu hep dimdik görmeye alışmıştım.

 24 mayıs.2012 günü Bahçeşehir Üniversitesi Fazıl Say Sahnesinde saat 19.00 da Burcu Göker ve Eric Jenkins müzik dostları ile buluşacaktı.
Yıldız Teknik Üniversitesindeki organizasyonsuz konser denemesinden sonra ben de biraz ümidimi kaybetmiş gibiydim..Bütün kalbimle  herşey yolunda gitmesi  ve güzel bir konser olması konusunda dua ediyordum.Bana hiç bir şey belli etmemelerine rağmen Burcu ve Eric'in de aynı dileklerde olduğunun farkındaydım.
Ülkemizde gerçekleşen konserlerde ister konser salonunda olsun,ister Üniversitelerde olsun ufak bazı teknik aksaklıklar yaşanıyor. Bu bizim daha konser organizasyonlarına özellikle klasik konser organizasyonlarına gereken önemi vermememizden kaynaklanıyor. Ya duyurular eksik ve geç yapılıyor veya salonların kendi idari sorunları konserlere yansıyor. Zaten hiçbir konser organizasyonunda yüzde yüzde başarı bekliyemiyorsunuz.
İşte bu sebepten klasik müzikçiler fazla konser veremiyor.Klasik müzik konserleri üç beş bilinen sanatçının belli yerlerde verdiği konserlerden veya amatör kişilerin verdiği konserlerden öteye geçemiyor.Bence klasik müzikçilerin de en az pop sanatçıları kadar duyurulan, görkemli ve kalabalık konserlere hakkı var.Umuyorum ki zaman için de bu konu da gelişme olacak ve klasik müzik sanatçıları da bekledikleri özene ve ilgiye kavuşacak.
Bu konser trafiği içinde fark ettiğim çok önemli bir husus özellikle Üniversite konserlerinde İstanbul dışındaki yerlerde Üniversiteler çok daha fazla özenli, daha çok katılımlı ve daha kaliteli konserler gerçekleştiriyorlar. Büyük şehirlerimizdeki Üniversitelerin öğrencileri daha çok ve çeşitli kültür ve sanat etkinliklerine katılma olasılıklarına sahip olduklarından bu konserleri fazla değerlendiremiyorlar sanırım.
İşte bütün bu düşünceler 24 Mayıs Bahçeşehir Üniversitesi konserinde endişe duymamızı engellemiyordu. Bu arada Burcu'nun hastalığı da daha ilerleme göstermiş ve kızım halsiz, bitkin bu konser trafiğini bitirmeye çalışıyordu. Her zaman dimdik görmeye alıştığım yavrumun bu hali beni
iyice bunaltıyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder