Hürriyet

24 Haziran 2016 Cuma

Cristopher Cardoso doğdu.

24 mayıs salı akşamı Pensacola'ya vardık geç saatlerde.Çarşamba gününü dışarı işleri ile geçirdik. Bir de çevreyi gezmekle. Pensacola Okyanus kıyısında 300 bin nüfuslu bir kent. Florida eyaletine bağlı olan bu yerleşim yeri özellikle varlıklı Avrupalı , Amerkalı ve Kanadalıların tercih ettiği bir sayfiye yeri. Sayfiye yeri diyorum ama iki tane Üniversitesi, Havaalanı, Hastaneleri, sağlık kuruluşları, alışveriş merkezleri ile çok sosyal ve güzel bir yer. Burcu'ların evinin olduğu yer de şehir merkezine, hastaneye,alışveriş merkezine yakın  ağaçlar altınca çok şık bir site. Evlerin konumu,sokakların genişliği ile komşular ile arasında fazla ilgi olmayan bir yerleşim. Anlayacağınız tam bana göre. Ülkemde gerek Avşa'da gerek Bodrum'da çevre ile fazla ilgili olduğumuzdan ki Bodrum gene çok iyi diğer yerlere göre,burası bana çok tercih edilir geldi.
Perşembe akşamı bebeğin doğumun gerçekleşeceğini söylemişler hastaneden. Burcu , ablası ve Burcu'nun eşi akşam yemekten sonra çantalarını alıp hastaneye giderken içimdeki heyecanı anlatamam. Bir yandan aileye katılacak yeni canın sevinci, bir yandan kızımın bu zorlu yolda çekeceği acılar beni oldukça sterese soktu. O geceyi büyük kızmın 5 yaşındaki yavrusu, eşim ve ben başbaşa geçirdik. Tabii sürekli Hastane ile internet üzerinden haberleşerek.
Sabah olduğunda bizim oğlandan daha bir haber yoktu. Doğumun suni sancı ile normal  doğum olarak gerçekleşeceği planlanıyordu.Ülkemdeki uygulamanın aksine burada ilk doğumda sonuna kadar normal diye diretiyor doktorlar. Oysaki doğumun gerçekleşeceği hastane özel ve lüks bir hastane. Ülkem mantığı ile düşünürsek özel hastane, hasta sezeryan tercih ediyor. Nasılsa parasını alacaklar, Hiç tereddüt etmeden sezeryana giderler. Öyle de yapıyorlar zaten ülkemde.
Burada son dakikaya kadar normal diye diretiyorlar. Aslında haklılar. Eğer normal doğum olabiliyorsa sezeryandan çok daha avntajlı. Bir kere sezeryan nereden bakarsanız bakın bir ameliyet ve geride uzun bir bakım süresi var. Eğer bakım iyi olmazsa doğum sonrası komplikasyonlar olabiliyor.
Ama olayın bir başka cephesi daha var. Eğer anne adayı dar leğen kemikli ise ve bebek de iri ise sezeryan bebeği ve anneyi riske sokmamak açısından tercih edilebilir.Ayrıca burada anne adayı fazla kilolu değilse hamilelikte fazla kilo almaya ses çıkartmıyor doktorlar Tabii bu durum da bebeği oldukça iri yapıyor. Tabii iri bebeğin doğumu da zor oluyor.
Ben bebeklerimi aynı doktorla dünyaya getirdim. Doktorum Ferruh Adalı Bey normal doğum taraftarı idi. Yalnız bebeği anne karnında fazla irileştirmeden büyütmek ve doğumun kolay olmasını sağlamak fikrine sahipti. Çok iyi hatırlıyorum . Aylık rutin kontrollerde o gün doktora gidene kadar hiçbir şey yemezdim. Kilom fazla çıkar da doktor beyden azar işitirim kaygısı ile. Kilo kontrolunu kazasız belasız geçip doktordan çıktıktan sonra ilk işimiz  büyük kızımla birlikte doktor muayenehanesinin altında var olan Çömçe kebapçısınına gidip bol bir kebap yemek olurdu. Lahmacunu,döneri, kebapları tatlısı ile oldukça zengin bir yemek olurdu. Bütün bu dikkat etme ile 12 kilo aldım bütün hamilelik sürecinde. Oysa burada genç anne adayları dikkat etmedikleri için 20,30 kilo
alıyorlar.
Burcu da oldukça ince yapılı olduğundan, hamilelik süresince de kontrolsüz kilo aldığından bebek iri olduğu için normal doğumun riskini aklıma bile getirmek istemiyordum.Nitekim korktuğum başıma geldi.
Normal doğum gerçekleşemeyince doktorlar sezeryana gitmek zorunda kaldılar. bunu baştan yapsalardı da anne adayı ve bebek boşuna acı çekmeseydı ve riske girmeseydi.Neyseki bebeğimiz kazasız doğdu.
Doğum haberini cuma günü akşam üzeri aldık. Burcu'nu  arkadaşı Hazan bizi arabası ile evden alıp hastaneye götürdü. Hepimiz o kadar heyecanlı idik ki yol boyunca kimsenin konuşacak takadı yoktu. Hastanede nasıl Burcu'nun yanına gittim hiç hatırlamıyorum. Sanırım kalça ameliyatımdan sonra ilk koşarak gidişimdi bu gidiş. Burcu'yu neşesi yerinde gördüğümüzde içim biraz rahatladı. Bebeği daha görememiştik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder