Hürriyet

30 Aralık 2014 Salı

25 Mayıs gecesi A.A.S.S.Merkezinde bir çok çocuk Klasik Müzikle tanıştı.

24 Mayıs İzmir Ekonomi Üniversitesi konserinin ertesi gün Burcu Göker ve Eric Jenkins  Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi Büyük salonda bir konser daha vereceklerdi. Bu iki konser arasında Burcu'yu en çok mutlu eden ablası Ebru'nun yeni doğan bebeği İdil'le geçirdiği dakikalardı. İdil 28 şubatta doğmuştu ve konserler sırasında henüz 3 aylıktı. Ama sanki çok uzaklardan gelen teyzesini tanır gibi bakıyordu onun kucağına. Burcu da çok az görebildiği yeğenini bağrına basıp kokluyordu bulabildiği zamanlarda.Eric de çok seviyordu İdil'i ve ağabeyi Ural'ı.Onların çocuklarla geçirdiği anlarda sergiledikleri duygu yüklü resmi seyretmek bana çok zevk veriyordu.24 Mayıs gecesi konser sonunda ablasının evinde ailece toplandığımızı ve yaşadığımız sohbet gecesini bir önceki yazımda anlatmıştım.O gece tekrar Ekonomi Üniversite'sindeki konuk evine döndük.En tuhafı İstanbul'dan konser için gelen babamız Ebru'nun evinde kalmıştı. Ben Burcu ve Eric ile konukevine gitmiştim. Ertesi gün konser saatine kadar uzaktık ailemizden. İşte sanat böyle bir şeydi. Ailenden herşeyden önce geliyordu yaşamında.Ertesi sabah güneşli bir İzmir sabahı o gün geçecek güzel konserin müjdecisi gibiydi sanki.Konser salonuna konser saatinden epey önce geldik.Eric konser salonundaki piyanoda prova yapacaktı. İyi ki erken gelmişiz. Zira Türkiye'nin en büyük akustıği en güçlü ve en güzel salonu konser için hazır değildi. Hakikaten Ahmet Adnan Saygun Konser salonu akustiği çok güçlü ve güzel bir salon.Özenle inşaa edilmiş bu salonda konser vemek gerçekten büyük zevkti. Ama konser Merkezi büyük bir sahipsizlik içindeydi o gün. Bir süre önce İzmir Belediyesinde vukubulan bir takım olaylar sebebiyle yaşanıyordu bu durum. Burcu hemen olaya müdahale etti ve sahnenin hazırlanması için büyük bir mücadele verdi. Sahne hazırlandıktan sonra artık Burcu da giyinebilirdi. Bu arada Eric herşeyden habersiz piyanoda alıştırma yapıyordu. Sahnenin boşaltılmasından, ışık sisteminin çalışmasına kadar detaylarla uğraşan nefes nefese kalan Burcu'nun nasıl çıkıp o uzun konseri gerçekleştireceğini kara kara düşünüyordum ben.Nihayyet izleyiciler gelmeye başladı. Ablası, eniştesi ve yeğeni Ural ilk gelenler arasındaydı. Tabii babası da.Bir anda 1200 kişilik salonun 9 ile 12 yaş arası yüzlerce çocukla dolduğunu gördüm. Hepsi çok ağırbaşlı öğretmenlerinin nezaretinde konser izlemeye gelmişlerdi. Yeğen Ural teyzesinin konserinin el ilanlarını, afişlerini bütün okulda dağıtmış ve İzmir Işkkent okulu tüm eğitim kadrosu ve öğrencileri ile bu güzel konser gelmişti.İnanılmaz bir olaydı bu.Bu arada İzmir'den çok sayıda izleyici de konsere katılmıştı. O salonun böylesine dolduğu görmek çok güzel bir olaydı. Tabii İzmir Belediyesi ve Ege Basını çok güzel duyurmuştu konseri.Konser çok güzel geçti.Konser sonunda çocukların sahneye Burcu ve Eric'i tebrike çıktıkları an seyredilmeye değer bir olaydı.İşin en tuhaf yanı bu kadar çocuğun bu güzel klasik müzik konserini hiç nefes bile almadan sessiz ve huşu içersinde izlemesiydi.Çocuklar sanki büyülenmişlerdi. Çıkışta 5 yaş civarında bir küçük kızn babasına 'Ne güzel aynı Barbi ile Ken 'gibi dediğini duydum ve güldüm.Barbi ile Keni biliyorsunuz değil mi?Çocuklar bu kadar olgun ve sessiz seyrederken konseri salonda onların varlığından hoşlanmayan kişilerde vardı galiba. Salon boşalırken yaşlı bir hanımın 'Bu kadar çocuk ne arıyor bu konserde .'Diye hayıflandığını duydum.Arkamı döndüm ve hanımefendiye' Klasik Müzik seyircisini ancak yeni nesillere bu müziği sevdirerek arttırabilliriz. Bu çocukların konsere gelmesi ilerde çok iyi müzik dinleyicileri olmaları için bir sebep olacaktır.' şeklinde açıklama yapmak gereği duydum. Ben bir İktisatçıyım.Bir malın arzını arttırmak için talebi arttırmak gerektiğin öğrendim Üniversite eğitimin sırasında. Eğer klasik müziğin yayılmasını istiyorsak yeni nesilleri Müzikle tanıştırmamız gerekir. Aksi taktirde klasik müzik yayılmadan olduğu gibi kalır. Amerika'da büyük orkestralar çocuklar için periyordik zamanlarda konserler düzenliyor, okullara gidiyor, enstrumanları tanıtıyor, konserler veriyor.25 Mayıs gecesi belki yaşamında ilk kez bir klasik müzik konserine gitmiş bir çok çocuk bu müziği sevmeyi öğrendiler. Bu çok güzel bir olaydı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder