Hürriyet

9 Nisan 2018 Pazartesi

Burcu Göker Cardoso'dan Haberler

 Uzun zamandır yazmamışım bloğuma. Sanırım ben yaşlandım artık ve yazacak gücüm kalmadı artık. Oysa Burcu çok uzaklarda ne güzel şeyler yapıyor yazılacak ve anlatacak.
Öncelikle çok iyi bir anne. Minik Christopher çok düzenli ve uslu bir çocuk. Bir sürü işinin arasında onun yemesini, uyku düzenini, bakımını ve eğitmini ihmal etmeyerek harika bir çocuk yetiştiriyor. Ne yalan söyleyeyim ben Burcu'nun bu kadar başarılı bir anne olacağını pek ummuyordum. Gene beni şaşırtmayı başardı her zamanki gibi.
 Geçtiğimiz ocak ayı başından bu yana Unıversity of West Florida'da adjunct Professor of Violin olarak görev yapmaya başladı Burcu. Bu onun yıllardır çok istediği bir görevdi. Florida State Üniversitesinde doktorasını bitirdiği 2013 yılından bu yana düşlediği bir görev.
Şimdilik Üniversitede fazla öğrencisi yok ama ben inanıyorum ki zaman içinde çok öğrencisi olacak. Üniversitede ders vermenin yanı sıra oda müziği konserlerine de katılıyor hoca olarak. Geçenlerde bir konser afişinde onun ismini önünde Dr. ünvanı ile görünce ne çok mutlu oldum anlatamam. Ne çok çalıştı yavrum o afişteki ünvan için.
 Hazıran 2018 de Üniversitenın Yaylı Çalgılar festivalinde bir hafta süre ile ders verip, konserde yer alacağını duyunca da aynı coşkuyu yaşadım iki gün önce.
 Bu arada dört yıldır ders verdiği, bir sürü öğrenci yetiştirdiği Gulf Breeze School of Music'deki görevi tam gaz devam ediyor. Tabii Pensacola Senfoni Orkestrası kemancılık görevi de aynen devam ediyor. Dün gece Pensacola Senfoni Orkestrası ile ünlü kemancı Gil Shaham'a eşlik ettiler. Hatta ünlü kemancı Burcu'nun Türk olduğunu duyunca Türklere olan hayranlığını dile getirmiş ve bir Türk ezgisini çalmış hemen. Gil Shaham'ın kemanından dökülen Üsküdara Gider İken melodisini duyunca Burcu ağlamamak için kendini zor tuttuğunu anlattı dün gece skyp konuşmamızda.
 Ben bir buçuk yıldır kucaklayamadım yavrumu. Burcu ise dört yıldır gelmedi ülkesine. Her gece saatlerce skypten konuşuyoruz. Daha 3 aylıkken bıraktığım Christopher'ın yürüyüşünü, gelişimini, konuşmasını hep internetten takip ettim bu kadar süre. Minik yavru beni ve dedesini televizyon kahramanı olarak görüyordur sanırım.
 Burcu Pensacola Senfoni Orkestrasının daimi elemanı olarak her hafta konserlere katıldığı gibi. Orkestranın görevlisi olarak her hafta Çevre okullarında ve hastanelerinde konserler veriyor. Bugün gene bir hastanede konseri var.
 Pensacola Senfoni Orkestrasından başka Nicewille Senfoni  Orkestrası, Destın Senfoni Orkestrası da görev aldığı Orkestralar.
 Bütün bu etkinliklerden başka sık sık oda müziği konserlerine katılan Burcu öylesine müzik dolu yaşıyor ki aynı gün iki ayrı konserde yer aldığı oluyor.
 Bütün bu yoğun çalışmanın arasında her sabah minik bebeğini arabasına koyup spor salonuna gidiyor ve bizim Bıcır kreşte arkadaşları ile oynarken o da sporunu yapıyor.
 Evinin alışverişini, işlerini de günün saatlerine sığdıran Burcu sosyal etkinliklerden de geri kalmıyor.
 Biz ise onu uzaktan izlemekle yetiniyoruz sadece. Bir zamanlar onu dinlerken duyduğumuz mutluluğu arada onun konserlerinde çekilmiş videoları izlerken tatmaya çalışıyoruz.
 İnsanın isterse bir çok işi aynı zamanda yetiştireceğinin en büyük timsalı olan Burcu Göker Cardoso'ya başarılar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder