Hürriyet

23 Şubat 2015 Pazartesi

Bethoven in Blues.......

Önce yazıma eklediğim resmi açıklamak istiyorum. Bu resim 7 şubat 2015 günü Pensacola Sanat Müzesinde Burcu Göker'in verdiği konser sırasında çekilmiş. Ben daha dün gece görebildim bu resmi. Resimden anlaşıldığı gibi Burcu aynı Burcu, konserlerine büyük yoğunlukla devam eden ve müziği ile harikalar yaratan Burcu. Bir tek fark var ,biz dinleyemiyoruz onu. Sadece çok uzaklarda verdiği konserlerin haberlerini okuyup, resimlerine bakarak avunuyoruz. Bu da bizim kaderimiz olsa gerek.
Gelelim bıraktığımız yerden öykümüze.Florida Dastin'de Burcu ve Güney Koreli arkadaşı ile gittiğimiz konseri anlatıyordum.Ben outletten binbir zorlukla konser salonuna döndüğümde konserin başlamasına bir kaç saat kalmıştı.Biraz dinlenmek , bir kahve içmek için sürem vardı.
Konser salonua girdiğimde gördüğüm manzara karşısında şaşırdım kaldım. Dastin tatil yöresi gibi bir yer,Okyanus kıyısında harika oteller ve evlerden oluşan bir belde. Fazla kalabalık olmadığını sanıyordum ama konser salonundaki kalabalığı görünce yanıldığımı anladım.Herkes çok şıktı.İnanılmaz şıklıktaki bu kalabalık harika bir konser izlemeye hazırlanıyordu.
Konser çok güzel geçti. Orkestra nefis bir müzikle dinleyenleri mest etmişti. Konser çıkışı fuayede Burcu'yu beklerken salondan çıkan izleyicilere son bir kez baktım. Herkes çok mutlu görünüyordu.
Burcu konserden sonra şehrin çok iyi bir restoranında bir after parti olduğunu ve çok eğleneceğimizi söyledi. Ben konserlerden sonra bu toplantılara çok eski tarihlerden.Paris günlerimizden alışıktım.Çok zevkli oluyor konser sonrası, konseri konuşmak, sanatçılarla bir şeyler yemek , içmek , tanışmak.
Parti sonunda Okyanus kıyısındaki Hilton otelinin çok lüks odasında dinlenmeye çekildiğimizde mutluluğum sonsuzdu.
Ertesi sabah kahvaltıdan sonra Tahallesse'ye döndük aynı şekilde.
Gene çalışmalar, konserler dersler Burcu'nun , evdeki düzen , yemek ve işler de benim ödevimdi.Burcu'nun Tahalle-wille sitesindeki mütevazi evinde onun Üniversiteden dönüşünü beklerken ona yemek yapmak beni çok mutlu ediyordu.Burcu'nun müsait olduğu zamanlarda onunla yakındaki alışveriş merkezini gezmek, evde onunla bilgisayardan canlı dizi .comdan Türk dizilerini seyretmek çok keyif veriyordu bana.
Günlerden bir gün Burcu bana ertesi gün Pensacola Senfoni ile gerçekleşecek bir konser için Pensacola'ya gideceğimizi söyledi. Geçen seferki konser yolculuğumuzun  tadı damağımda kalmıştı. Bu haber beni çok mutlu etti. Bu sefer bir başka Güney Koreli arkadaşı ve onun annesi ile gidecektik. Ertesi gün otomobilde farklı ülkelerden iki anne ve iki genç kız yola çıktık.Dillerimiz ,ülkelerimiz, adetlerimiz farklıydı belki ama çok büyük bir ortak noktamız vardı. Her ikimizin hemen hemen aynı yaşlardaki kızları Florida State Üniversitesinde doktora öğrencisi idi.Bu çok büyük ortak nokta bizim bütün farklılıklarımızı ortadan kaldırmıştı. Yolculuk sırasında bir kafede verdiğimiz kahve molasında harika aramızda oluşan harika dostluk bunun en büyük belirtisiydi.
Bu seferki konserin ismi Bethoven in Blues idi.Burcu çok büyük bir şirketin sponsorluğunda düzenlenen  bu konserde Orkestradaki bütün sanatçıların kot ve mavi tişortlar giyeceğini ve sadece Bethoven'in eserlerini çalacaklarını söyledi. Bethoven'ın yaşadığı dönemlerde kot pantolan yoktu. Bu konser bir şey mi ima etmeye çalışıyordu.
Bu harika konseri ve arkasından yaşadığımız harika anları bir sonraki yazımda anlatacağım.