Hürriyet

21 Kasım 2014 Cuma

Yoğun Çalışma Dönemlerinde Hastalıklar tehir ediliyor.

Ege Üniversitesi Prof. Dr.Yusuf Vardar Mötbe Kültür Merkezinde 16 Mayıs 2011 tarihindeki Burcu Göker&Eric Jenkins konserinin ardından Ege Üniversitesi konuk evine geldiğimizde yorgun ama bir o kadar da mutlu idik.
Ertesi sabah çok erken saatte önce İstanbul ardından Samsun uçuşu yapacaktık.O tarihlerde İzmir'den Samsun'a direkt uçuş yoktu. İstanbul Atatürk havalimanından aktarma yapacaktık. Bizi yoğun bir yolculuk bekliyordu. Aynı günün akşamı da Samsun 19 Mayıs Üniversite'sinde bir konser verecekti Burcu ve Eric.
Gece geç saat Konuk evine geldiğimizde Burcu sabahtan beri bir şey yemediklerini ve acıktıklarını söyledi. Burcu ve Eric konser öncesi yemek yemiyorlardı. Bu onların yıllardır uyguladıkları bir olaydı. Sahneye aç karnına çıkıyorlardı. Ya konser heyecanından veya başka sebepten yemek yemiyorlardı. Belki de tok karnına çalmak zor oluyordu. Ben bir enstrüman çalmadığım için olayı bilemiyorum.
Neyse biz Konuk evine gece yarısına doğru geldik ve civarda yemek yiyebileceğimiz bir mekan olup olmadığını sorduk resepsiyondaki görevlilere. Onlar her yerin kapalı olacağını söylediler bu saatte.Resepsiyon görevlilerinden biri Yemek Sepeti.comdan pizza ısmarlayabileceğini ama bunun da saat 24 de sona erdiğini belirtti. Saat 24 e 5 dakika vardı.Görevli genç bu 5 dakika içinde bize pizza ısmarladı. Gece yarısı gelen pizzayı Konuk evinin lobisinde yerden içeri konukevinde kalan ve gece dönen bir kaç kişi girdi. İnsanlar gece yarısı lobide tuvalet ve smokin torbaları, çiçekler arasında pizza yiyen 3 kişiyi görünce şaşkınlıklarını gizleyemediler.Gene şaşırtmıştık insanları.
Ertesi sabah erkenden bizi hava alanına götürecek rektörlük aracında düşündüm.
Burcu ve Eric Türkiyeye gelmeden bir gün önce ocağın üstündeki çaydanlık devrilmiş ve içindeki sıcak su bacağımı yakmıştı. Hemen gittiğim hastanedeki acil servis doktoru geniş boyuttaki bu yanığı pansuman yapmış, bandajlamış ve üstüne uzun bir süre bir şey değmemesi konusunda beni uyarmıştı.
Bu olaydan üç gün sonra Türkiye turnesi başlıyordu ve ben de onlarla birlikte gitmek zorunda idim. Ben bu yoğun günlerde bacağımı yanığımı unuttum. Doktorun söyledikleri bir kulağımdan girip diğerinden çıkmıştı. Bir iki gün yanık merhemi sürdüm o kadar. Biraz acıdı sonra unuttum yanığımı.

Ben yanığımı mühimsememiştim o da beni engellememişti.Daha sonra yanığımı göstermek için gittiğim aynı doktor izinin bile kalmamasına şaşırdı. Nasıl geçirdiniz bunu diye merak etti.
Yoğun yaşamın içinde hastalıklar da unutuluyormuş demekki.
Zaten Burcu'nun bir sözü var. Yoğun çalışırken hastalığımı tehir ediyorum diyor.
Uzun bir uçak yolculuğundan sonra Samsun Çarşamba Havaalanına indiğimizde bizi çok güzel bir Karadeniz serüveninin beklediğini tahmin ediyorduk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder