Hürriyet

12 Kasım 2014 Çarşamba

6 Şehirde 12 konserlik Türkiye turnesi başlıyor

Öncelikle yazıma eklediğim  fotoğrafı açıklayayım. 17 mayıs 2012 Samsun 19 Mayıs Üniversitesi konserinden sonra çekildi bu fotoğraf.
Uzun zamandı yazamadım. Belki de Carnegie Hall konserinden sonra Burcu Göker'in serüvenini yazmayı bıraktığımı düşünmüş olabilirsiniz.
Ne mümkün.Zira savaşımız son hızla devam ediyor. Ben yaşadıkça, Burcu çaldıkça devam edecek ve ben yazacağım.
2 Mayıs 2011 Newyork Carnegie  Hall konserinde kalmıştık.
1500 kişi arasından seçilip , Dünyanın en prestijli konser salonu olan Newyork Carnegie Hall'de konser verme hakkını elde eden Burcu Göker ve Eric Jenkins 2 Mayıs tarihindeki konserleri için çok güzel bir repertuar hazırlamışlardı. Türk besteci Ahmet Adnan Saygun'nun Demet adlı eserini de repertuarlarına katan ikili ,Newyork'taki Türk camiasının da katılımı ile çok kalabalık bir izleyici grubuna müzikleri ile ulaşmışlardı. Bu konserde beni en çok etkileyen Kanada Calgary'den Turgay bey ve eşi Nazan hanım'ın uzun bir yolculuğu göze alarak konsere gelmeleri oldu. Gene Burcu'nun çocukluk arkadaşı Eser Elemek eğitim yaptığı bir başka şehirden arkadaşlarını toplayıp konsere gelmişti.
Bu güzel izleyici grubu Burcu'yu ve Eric'i onore etmiş ve harikalar yaratmışlardı müzikleri ile.
Konserin gerek Amerika gerek Türk basınındaki yankıları da çok güzeldi.Bu  gazete küpürlerini dosyalayıp  sakladım.
Konserin ertesi günlerde Burcu ve Eric Türkiye'ye geldiler. Onları büyük bir konser turnesi bekliyordu.6 ili kapsayan 10 Mayıs 2011 de başlayıp 5 Haziranda bitecek büyük bir turne.Tam 12 konser vardı programlarında.
Bu konserler için harika bir de repertuar hazırlamışlardı. Luigi Dallapiccolo. C.Saint Seans,Karol Szymanowski,Kenneth Frozalle ve Nicolai Kapustin'n eserlerinden oluşan çok güzel bir repertuar.
Bu eserler arasında Saint Seans'in sonatına bayıldım. Dinlerken ruhumun kanatlanıp uçtuğunu ve taa yükseklere yükseklere gittiğini fark ettim.Bu eseri Burcu'dan bir kez daha dinlemek ne kadar çok isterdim.
İstanbul'a geldikten bir kaç gün sonra 10 Mayıs Caddebostan Kültür Merkezi konseri idi ilk konser. Jetlagın etkisini üzerlerin atmadan, dinlenmeden hemen konserler başayacaktı. Burcu ve Eric buna alışıktılar zaten.
C.K.M konseri çok güzel geçti. Ben konseri salonda balkonun en arka sırasında izliyordum. İzleyicinin Saint Seans'da aynen benim gibi gerilip gerilip birden aya kadar yükseldiğini hissettim.
Ben genelde konserlerde salonun en arka sıralarına oturup, dinleyicinin reaksiyonlarını izlemeyi çok seviyorum. Gene bu izlenimlerin arasında fark ettiğim bir olayı anlatacağım. En çok batı müziği hayranı izleyci bile Türk motifleri taşıyan bir eserde yerinde kıpırdamaya başlıyor. Bu da Türk motifleri taşıyan eserlerle ülkesinin  insanına ulaşmayı amaç edinen Burcu'nun ne kadar haklı olduğunu gösteriyor.
C.K.M konserinden sonraki ikinci konser 12 Mayıs'da 9 Eylül Üniversitesi Konseri idi. Ne yazık ki o günlerde vukubulan bir öğrenci kazası Üniversitenin bu konser etkinliğini bir süre sonraya ertelemesine sebep oldu. Bu konser yerine Burcu ve Eric Müzik eğitimi. yurt dışı sanat eğitimi konusunda bir söyleşi yaptılar öğrencilerle ve onların suallerini cevapladılar.
Bir sonraki konser 16 Mayıs Ege Üniversitesi konser idi. O konserden sonra hemen ertesi sabah Samsun'a uçacaktık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder