Hürriyet

3 Aralık 2012 Pazartesi

Neden bu konuyu yazıyorum.

  Bizim Burcu Göker ile uzun  ve zor eğitim sürecimizi yazmaya başlamadan önce neden bu konuyu yazdığımı size anlatmak istiyorum.
  Ben iki kız çocuk annesiyim. Eşim ve ben İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi mazunuyuz. Üniversite yıllarında başlayan arkadaşlığımız bir süre sonra yerini hayat arkadaşlığına bıraktı ve 45 yıllık uzun bir yaşam yolculuğumuz var. Eşimin daha Fakülte yıllarında başladığı kadın haklarını savunma hareketi  iki kız çocuk sahibi olunca daha da artırarak devam etti.  Beraberce kızlarımızın yaşama çok güçlü başlamaları için eğitim ve diğer konularda elimizden gelen bütün imkanları onlara tanıdık.
  Büyük kızım Ebru son derece sakin, mutlu ,huzurlu bir bebekti.Tam çalışan anne çocuğu olabilecek bir bebek. Büyüdükçe bir kardeş özlemi ile bize sitemlerde bulunmaya başladı. Oysa ki ben çalışan bir anne idim ve Ebru'ya bir kardeş yapmayı hiç düşünmüyorduk. Nihayyet Ebru'nun isteklerine cevapsız kalamadık ve Ebru 10 yaşında iken kardeşi Burcu doğdu. Burcu ablasının aksine hıurslı, fazlaca hareketli kısacası diğer bebeklerden farklı bir bebekti. Burcu 3 yaşına gelince ondaki farklılık daha da belirgin olmaya başladı. Her gittiğimiz yerden Burcu'nun yaramazlığı sebebiyle acil servislik oluyorduk. Burcu bu yaramazlığı ile bize bir şeyler anlatmaya çalışıyordu ama neydi.
  Nihayyer Burcu'nun sırrını 5 yaşında çözmeye başladık. Burcu bizden farklı idi. Sesleri bizden farklı duyuyordu ve dünyada çok az rastlanan bir kulağa sahipti.
  İşte o zaman bizim mücadelemiz başladı. Biz karada yaşayan bir canlının denizde yaşam savaşı vermesi gibi farklı bir dünyada hiç bilmediğimiz bir dalda yol bulmaya çalışıyorduk.
  Bütün bu deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.Çünkü biliyorum  ki aranızda Burcu gibi çocuğa sahip olup da ne yapacağını bilmeyenler var. Kiminle karşılaşsam bana Burcu müziğe nasıl başladı, nasıl fark ettiniz.neler yaptınız, ne gibi aşamalardan geçtiniz., bu süre zarfında siz ve eşiniz neler düşündünüz, Burcu'nun bu çalışmaları ailenizi nasıl etkiledi, Yurt dışında eğitime neden gittiniz, oralarda neler yaptınız vb.gibi bir dizi sualle karşılaşıyorum.
  Bu blogumda kalemimin yettiği kadar size bu suallerin cevabını vermeye çalışacağım.Ayrıca bu konu ile soracağınız suallere cevap vermeye hazırım. Amacım bizim çektiğimiz zorlukları başka yetenekli çocukların ve ebevenlerinin çekmemesi .Zira yetenekli bir çocuğa sahip olmak büyük sorumluluk, onu yetiştirmek daha büyük sorumluluk.
  Sizlere blogumda bir parça ışık tutabilirsem çok mutlu olacağım.Yazılarımda görüşmek üzere.

5 yorum:

  1. Merhaba , yazılarınızla tesadüf eseri , kızım için konservatuar arayışında iken internette karşılaştım. Benim kızım da şu anda 7 yaşında , 4 yaşından beri piyano çalıyor. Öğretmeni yetenekli olduğunu söylüyor. Biz de çocuklar için konservatuar eğitiminin olduğunu duyduk ve araştırma yapıyorum. Ama net bilgilere ulaşamadım. Sizler bu konuda tecrübeli olduğunuz için bize neler önerirsiniz ? Teşekkürler
    ozlemseckin81@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Sevgili Özlem Hanım.Öncelikle kızınıza başarılar dilerim. Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama Ankara, İzmir ve İstanbul'da Üniversitelere bağlı Devlet Konservaturları var. Her sene ağustos ve eylül aylarında sınavla öğrenci alıyorlar, Buralara başvurabilirsiniz. Sizi aydınlatacak bilgi vereceklerdir.Aşağıda email adresimi yazıyorum. Bana da yazabilir , aklınıza takılanları sorabilirsiniz.Size yardım etmek isterim.
      Sevgi ve saygılarımla
      gokoya2000@yahoo.com

      Sil
  2. Blogun yarısına yakınını okudum. Burcu gibi üstün yeteneğe sahip bir çok çocuk gereken emek harcanmadığı için parlayamıyor. Siz bu yeteneği zorda olsa besleyip geliştirmişsiniz. Sizi tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Çiğdem Hanım, öncelikle iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.Kızınıza çok iyi destek vereceğinize ve bu desteğin sonucunda olumlu neticeler alacağınıza inanıyorum.Size bir parça ışık olabildimse mutlu olurum.Bu konuda karşılaşacağınız sorularda her zaman cevap vermeye hazır olduğumu bilmenizi isterim.Size ve kızınıza başarılar. Sevgi ve Saygılarımla

    YanıtlaSil