Hürriyet

5 Aralık 2012 Çarşamba

Dünyaca Ünlü Çellist,Obamaya Adnan Saygun Çaldı.

  Bu blogumda Burcu Göker'in  müzik yeteneğinin fark edilmesi ve bu yeteneğin değerlendirmesi konusunda yazacağımı belirttim.
  Ama bugünkü gazetelerde okuduğum ve beni çok duygulandıran bir olayı sizlerle paylaşmadan geçemeyeceğim.
  Bu sabah gazetemin sanat sayfasında dünyaca ünlü Çellist Yo Yo Ma'nın önceki gece Amerika'da Kennedy ödüllerinin dağıtımı için düzenlenen toplantıda  Başkan Barak Obama ve eşine bir konser verdiğini okudum. Bu konserde birinci bölümde Yo Yo Ma , Bach'in eserlerini, ikinci bölümde ise folklorik eserleri yorumlamış. Sanatçı konserini Ahmet Adnan Saygun'un bir eseri ile de sonlandırmış.,
  Bu haber de ne var diyeceksiniz belki. Ama bu haberin benim için önemli yönünü sizlerle paylaşmak istedim. Burcu geçtiğimiz haftalarda Pensecola Senfoni Orkestrası ve Yo Yo Ma ile bir konser verdi. Bu konserinin provaları sırasında ünlü çellist ile çok iyi dost olan Burcu ona doktora tezinin konusu olan Adnan Saygun'u ve eserlerini öyle çok anlatmış ki Yo Yo Ma , Adnan Saygun'un müzikal kişiliğinden ve eserlerinden çok etkilenmiş. Bu konserden Türkiye'de sadece yakın dostlarımız hariç pek kimsenin haberi olmadı. Zira Türk basını pek ilgi duymuyor bu haberlere. 2011 yılında da Burcu Göker piyanistı Eric Jenkins ile dünyanın en prestijli konser salonu sayılan Carnegie Hall de bir konser vermiş ve Adnan Saygun çalmıştı. Bu habere de Türk basını bir kaç küçük haber dışında yeterli ilgiyi göstermemişti.
  İşte Pensecola'daki konserde de Yo Yo Ma  hayran olduğu Adnan Saygun'un bir eserini bis olarak çalmak istemiş , fakat konser sonrası olacak bir söyleşi sebebiyle buna imkan bulamamıştı. Ünlü çellist o gün yarım kalan işi dün gece tamamlamış ve Adnan Saygun'un eserini Amerikan Başkanın önünde çalmış.Tabii bu olayın mimarını da unutmamak gerek.
  Ben kendi hesabıma bir Türk kızının bu kadar uzak ellerde ülkesini, bestecisini, müziğini tanıtmak için verdiği uğraşı takdir ediyorum ve onur duyuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder